Favorites for all muscle groups

Jag tänkte att jag i det här inlägget skulle sätta ihop ett gäng övningar, 1 för varje muskelgrupp (undantag från ben där jag valde två). Men inte vilka övningar som helst utan endast mina favoriter! Som ni ser är de flesta övningarna ganska standard övningar, men jag tycker att det är bra. Man behöver inte krångla till det mer än nödvändigt liksom. 🙂 

 

// I thought that I in this post should put together some exercises, 1 for each muscle group (2 for legs). But not just exercises but my favorite ones! Like you will see most of the exercises I consider as my favorites are pretty basic, but I think that is good. You don’t need too make a big deal out of it, standard is great. 🙂 // 

 

 

Knäböj – Detta är en favorit hos mig. Egentligen inte för att jag tycker om den särskilt för jag hatar att träna ben och särskilt knäböj. När jag kör knäböj slutar det oftast med att jag vill ligga ner på golvet och gråta eller kanske kräkas. Det är en riktigt tung övning men ack så bra! Därför skulle jag aldrig byta ut den. Jag börjar gärna mina benpass med knäböj också just av den enkla anledningen att det är tungt. 🙂 

 

// Squats – This is a favorite. Or not really because I like it because I hate to train legs, especially squats. When I do squats it almost always ends with me laying on the floor feeling like crying or maybe throwing up. Its  a really heavy exercise but really a great one! Therefore I would never switch it to something else. I like to start my leg session with this exercise, and the reason of that is simply because its heavy. 🙂 //

 

Raka marklyft – Den bästa övningen för att få bra kontakt med hamstring (baksida låt) enligt mig! 

 

// Straight leg deadlift – The best exercise if you want good contact with your hamstring according to me! //

 

Latsdrag i cable – Jag tycker att den här är lite rolig, man får ju se sig själv i spegeln! Det får man ju nästan aldrig när man tränar rygg så den här är en favorit för lasten. 🙂 

 

// Lat pulldowns in cable – This one is a little fun, most because you get to see yourself in the mirror! When you train back you almost never facing the mirror so this one I like! A great exercise for the lats. 🙂 // 

 

Axelpress – Den går att köra med ryggstöd, utan ryggstöd, stående, sittande, i maskin yep you name it. Här finns det många möjligheter ‘;) 

 

// Shoulder press – Yo can di it with back rest, without backrest, standing, sitting, in machine yep you name it. A lot of opportunities in one exercise….. 😉 // 

 

Biceps curls – En vanlig övning, enklare går inte. Den är en favorit 🙂 

 

// Biceos curls – A basic one, you can’t do it easier. A favorite. 🙂 //

 

Dips – Finns inte mycket att säga, det är kul när man väl har kommit igång. Den här får bli en favorit då jag har lagt ner mycket tid på att bli bra på den. 🙂 

 

// Dips – I don’t have much to say about this, its a fun exercise when you get going. Its a favorite since I have been working on it a lot and I get better and better all the time and its fun to see progress. 🙂 //

 

Bänkpress  – Jag sparade den här tillsist. Min favorit muskelgrupp BRÖST. Min favortövning av alla på hela veckan är bänkpressen. Så mycket kärlek till en övning. Jag vet inte riktigt varför den här har blivit en favorit, kanske för att jag känner mig stark i den här övningen. Nu kommer jag dock vara tvungen att lägga bröstträningen på hyllan något år. 

 

// Bench press – I saved this to last. My favorite muscle group of all, CHEST. My favorite ecerxise of all exercises durning the week, bench press. A lot of love in this one single exercise. I don’t really know why this one is a favorite, maybe because I feel strong here. But from now I will have to put the chest workouts on the shelf for a year or so. //

 

  1. Emma skriver:

    Hahahaha, ”bröstträningen på hyllan”:P:P

  2. Snygg du är!
    Skönt att läkningen går bra för dig! Minns hur otålig jag var efter min operation, kändes ju som en evighet innan man var tillbaka på gymmet, haha 🙂 Men det går ju snabbare att läka än vad man tror i början, första veckan är man ju näst intill döende ^^’

  3. Frida skriver:

    Hej!! 🙂 jag kör bröstövningar utan problem redan nu (gjorde mina i juni) så tror definitivt inte du behöver vänta så pass länge på att köra favoritövningarna igen! 😀 Självklart blir det lätt och med sunt förnuft men tänkte bara du kanske ville veta. Det känns som kroppen läker superlångsamt i början men snart är du på banan igen ska du se! Hoppas det läker som det ska 🙂 kram

  4. Jag tycker synd om dig som inte får träna just nu, haha, kan tänka mig att du blir riktigt sugen när du skriver ett sådant här inlägg! Hoppas du snart är tillbaka på banan igen. 🙂 Kram på dig, bästa Ellen!

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Information om hur vi använder dina personuppgifter och om dina rättigheter finns på vår hemsida

LOADING..