ANNONS

Favorites for all muscle groups

/

Jag tänkte att jag i det här inlägget skulle sätta ihop ett gäng övningar, 1 för varje muskelgrupp (undantag från ben där jag valde två). Men inte vilka övningar som helst utan endast mina favoriter! Som ni ser är de flesta övningarna ganska standard övningar, men jag tycker att det är bra. Man behöver inte krångla till det mer än nödvändigt liksom. 🙂 

// I thought that I in this post should put together some exercises, 1 for each muscle group (2 for legs). But not just exercises but my favorite ones! Like you will see most of the exercises I consider as my favorites are pretty basic, but I think that is good. You don’t need too make a big deal out of it, standard is great. 🙂 // 

Knäböj – Detta är en favorit hos mig. Egentligen inte för att jag tycker om den särskilt för jag hatar att träna ben och särskilt knäböj. När jag kör knäböj slutar det oftast med att jag vill ligga ner på golvet och gråta eller kanske kräkas. Det är en riktigt tung övning men ack så bra! Därför skulle jag aldrig byta ut den. Jag börjar gärna mina benpass med knäböj också just av den enkla anledningen att det är tungt. 🙂 

// Squats – This is a favorite. Or not really because I like it because I hate to train legs, especially squats. When I do squats it almost always ends with me laying on the floor feeling like crying or maybe throwing up. Its  a really heavy exercise but really a great one! Therefore I would never switch it to something else. I like to start my leg session with this exercise, and the reason of that is simply because its heavy. 🙂 //

Raka marklyft – Den bästa övningen för att få bra kontakt med hamstring (baksida låt) enligt mig! 

// Straight leg deadlift – The best exercise if you want good contact with your hamstring according to me! //

 

Latsdrag i cable – Jag tycker att den här är lite rolig, man får ju se sig själv i spegeln! Det får man ju nästan aldrig när man tränar rygg så den här är en favorit för lasten. 🙂 

// Lat pulldowns in cable – This one is a little fun, most because you get to see yourself in the mirror! When you train back you almost never facing the mirror so this one I like! A great exercise for the lats. 🙂 // 

Axelpress – Den går att köra med ryggstöd, utan ryggstöd, stående, sittande, i maskin yep you name it. Här finns det många möjligheter ‘;) 

// Shoulder press – Yo can di it with back rest, without backrest, standing, sitting, in machine yep you name it. A lot of opportunities in one exercise….. 😉 // 

Biceps curls – En vanlig övning, enklare går inte. Den är en favorit 🙂 

// Biceos curls – A basic one, you can’t do it easier. A favorite. 🙂 //

Dips – Finns inte mycket att säga, det är kul när man väl har kommit igång. Den här får bli en favorit då jag har lagt ner mycket tid på att bli bra på den. 🙂 

// Dips – I don’t have much to say about this, its a fun exercise when you get going. Its a favorite since I have been working on it a lot and I get better and better all the time and its fun to see progress. 🙂 //

Bänkpress  – Jag sparade den här tillsist. Min favorit muskelgrupp BRÖST. Min favortövning av alla på hela veckan är bänkpressen. Så mycket kärlek till en övning. Jag vet inte riktigt varför den här har blivit en favorit, kanske för att jag känner mig stark i den här övningen. Nu kommer jag dock vara tvungen att lägga bröstträningen på hyllan något år. 

// Bench press – I saved this to last. My favorite muscle group of all, CHEST. My favorite ecerxise of all exercises durning the week, bench press. A lot of love in this one single exercise. I don’t really know why this one is a favorite, maybe because I feel strong here. But from now I will have to put the chest workouts on the shelf for a year or so. //

15
0

Genom att klicka på "Skicka" bekräftar jag att jag har tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy.

© Bonnier Magazines & Brands AB, 105 44 StockholmTelefon: 08-736 53 00