Giving this a new try

P1190003
P1190006
P1190007

Godmorgon!

Det tar tid att lära känna sin kropp, vad som fungerar för den ena fungerar inte för den andre och tvärtom. I sommras la min kropp av, det sa stopp och jag gick upp i vikt från ingenstans och min mens strulade plötsligt. Det gör den fortfarande lite men den har blivit bättre, min förbränning vet jag dock inte riktigt hur den mår. De senaste månaderna har jag ätit lite hur jag vill eller hur man ska säga, jag har hållt mig till bra mat men jag har inte vägt maten så noga utan ätit som jag sa lite hur jag vill för att låta kroppen vila och komma på banan igen. Men idag börjar jag om på nytt och ger kroppen en ny chans för att se om förbränningen vill samarbeta då jag gärna vill tappa lite då jag ligger på en högre fett procent nu än jag någonsin gjort vilket jag inte känner mig helt bekväm med. 

Så idag kör jag igång ett litet ”diet” schema, inte jättelågt utan jag kommer ligga på cirka 1700 kalorier om dagen till en början och dra ner lite på mina morgon promenader och köra som Linus tyckte max 2 gånger i veckan. Ge det ett försök liksom och se hur kroppen reagerar. Man vet aldrig så jag går in i det här helhjärtat utan särskilt stora förväntningar. Vi får hoppas på det bästa helt enkelt. 🙂

Så till frukost blev det faktiskt en större måltid nu än jag äter vanligtvis, havregrynsgröt med jordnötssmör, frysta hallon och en protein shake till det. Vilket pulver jag använder hittar du HÄR.

// Good morning!

It takes time to get to know your body, what works for one does not work for the other and vice versa. In last summer my body stopped cooperating with me, it said stop and I gained weight from nowhere and my period messed suddenly. My period has gotten better but its not really normal again, about my metabolism I dont really know the status at the moment. In recent months I have eaten some how I want or how to say, I have kept myself to great food but I have not weighed the food so carefully but eating as I said a little how I want to let the body rest and get back on track . But today I start all over again and gives the body a chance to see if the metabolism wants to cooperate then I would like to drop a little when I lie on a higher fat percentage now than I ever did and I do not feel completely comfortable with that.
 
So today I start on a little ‘diet’ schedule, not really low but I will be around 1700 calories a day initially and cut down a bit on my morning walks and do as Linus felt max 2 times a week. Give it a try and see how my body reacts. You never know so I go into this wholeheartedly without much expectations. We must hope for the best simply. 🙂
 
As for breakfast, it was actually a bigger meal than I usually eat, oatmeal with peanut butter, frozen raspberries and a protein shake to it. Which powder I use can be found HERE. //
  1. Jen skriver:

    Varför ska du dra ner på morgonpromenaderna? Är de ”dåliga”? Har du en målvikt du vill nå eller är målet att bygga muskler? 🙂

  2. Monkan skriver:

    Hoppas att det går bra med schemat, det förtjänar du med allt ditt slit!
    egentligen så känns det dumt att kommentera detta men- jag går sista året på gymnasiet och håller på med en undersökning till svenskan ang bloggspråk- skulle någon vilja vara på in enkät skulle jag vara evigt tacksam!
    https://sv.surveymonkey.com/s/J78VYF7

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

LOADING..