21a januari 2017

  1. Camilla skriver:

    Din vloggar alltså! ✨

    Kolla gärna in min blogg och youtubekanal som jag har med min blivande man. Hjälp till att uppfylla vår dröm om att kunna leva på internet!

  2. Bella skriver:

    Hej!
    Jag tänkte fråga dig en sak som jag funderat på ganska länge.

    Jag är 20 år, 164 cm lång och väger 55 kg. Jag hade velat börja äta mer veganskt för djuren och miljön. Men samtidigt tränar jag väldigt mycket och har som mål att bygga muskler. Och när jag tittar på dina videos så blir jag fundersam på om min livsstil passar in i vegan-världen.

    Under denna videon/dagen åt du alltså frukost (havregryn och frukt), lunch (ris med grönsaker) och kvällsmat (mackor med lite vego-ost). En matdag för mig börjar ofta med gröt på 2 dl havregryn med nötter och banan, vassleprotein och två kokta ägg. Förmiddagsmellis brukar bli en frukt innan lunchen som brukar vara typ ris med kycklinggryta eller pasta med laxsås, Eftermiddagsmellis blir ofta 300 g kvarg med Pauluns granola och äpple och efter träningen blir det middag som brukar vara någon vanlig mat som klyftpotatis, kycklingfile och hummus. Innan jag går och lägger mig äter jag ofta gröt med 1,5 dl äggvita och jordnötssmör. Några dagar i veckan slinker det även ner någon bulle och ben och jerry. Detta är en ”typisk” matdag för mig, vanlig mat med mycket protein för att bygga muskler. Och min matdag är ju MIL från din matdag och därför känns det som det är omöjligt för mig att bli vegan. Du fick ju inte i dig många gram protein under denna dagen och jag skulle aldrig ha energi är träna, plugga eller jobba överhuvudtaget med så lite mat. Har du några tips och tankar på hur jag ska göra/tänka när det kommer till detta? Hur tänker du med proteinet? Hur tänker du kring mat osv? Jag är t.ex. väldigt noga med att äta inom 30 min när jag vaknat för att få igång förbränningen och inte bryta ner mina muskler. Vad brukar du äta efter träning för att få i dig protein, kolhydrater och fett när det inte längre funkar med en vassle-shake innan middagen med animaliskt protein väntar hemma?

    Hoppas du har tid att svara och tack för en rolig blogg!
    KRAM!

    1. Hej vännen!

      Detta var en väldigt lång fråga som jag tyvärr kommer att svara ganska kort på. Jag hade gärna velat skriva en hel kost uppsats annars så att du kunde förstå men det får inte plats i en kommentar, haha!

      Det första du nämner i din kommentar är hur jag har ätit i dagens VLOGG. Det är alltså en vlogg där jag visar delar av min dag, vad jag gör, vad jag tänker på, vad jag har ätit osv. Men det är DELAR av min dag och inte nödvändigtvis allt jag gjort, tänkt på och ätit under en dag. Det är mycket i den här videon som ni INTE fick se. Den videon som du väljer att utgå från i det här fallet är en VLOGG och inte en ”What I eat in a day”. Ni har alltså inte fått se allt som jag ätit under dagen utan ni har fått se vissa saker som jag ätit. Till vardags äter jag 6 mål om dagen en skön mix av protein, fett och kolhydrater, och i vloggen fick du se 3. Oftast visar jag inte i vloggar att jag äter frukost ens, men det betyder inte att jag inte har ätit frukost. Jag vill bara klargöra det att det du ser i en vlogg är inte allt, så att jämföra en hel matdag hos dig men vad du får se hos mig i en vlogg är helt orimligt som du kanske förstår nu efter att jag klargjort detta. 🙂

      Som vegan kan du få i dig den mängd protein som du behöver, helt utan problem. Sen så finns det ju protein shakes som är veganska också. 🙂 Jag kan tipsa dig att titta på en kille som heter Jon Venus på YouTube. Han tränar jättemycket och har byggt SJUKT mycket muskler på sin vegan livsstil. Han lägger upp massa ”what I eat in a day” videos, han har lagt upp videos som visar hur man kan äta under en bulk, under en diet osv också.

      Här är hans kanal https://www.youtube.com/user/TheQuestForFitness/featured

      MASSA KRAM <3

Lämna ett svar till Camilla Avbryt svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

LOADING..