Inlägget innehåller annonslänkar.
Här kommer ett recept på en choklad bowl proppad med protein som går bra att äta både till frukost, mellanmål eller varför inte som uppladdning inför ett träningspass? Egentligen precis när som helst för den här är supergod och innehåller en skön mix av kolhydrater, protein och fett.


Here’s a recipe for a chocolate bowl rich in protein that goes well to eat both as breakfast, snack or why not as a pre workout? Actually just anytime because this one is super delicious and contains a nice mix of carbohydrates, protein and fat.

Jag har dessutom ÄNTLIGEN hittat ett veganskt (raw dessutom) proteinpulver som är på riktigt gott. Det innehåller ärtprotein,  risprotein och protein från sacha inchi-nöten. En skopa (40g) motsvarar 31,8 gram protein. NICE! Det finns länkat i ingredienslistan nedan.


In addition, I have finally found a vegan (raw) protein powder that is really good. It contains pea protein, rice protein and protein from the sacha inchi nut. 1 scoop (40g) contains  31.8 grams of protein. NICE! It is linked in the ingredient list below.

Ingredienser för 1 portion
2 frysta bananer
1 skopa power plant protein pulver med smaken rich chocolate (finns att köpa här KLICK!!)
Ev. liiiiiiiite vatten
Toppings
Raw kakaonibs (finns att köpa här KLICK!!)
Granola
Riven kokos
Ekologisk chokladkräm (finns att köpa här KLICK!!)
Banan


Ingredients for 1 serving
2 frozen bananas
1 scoop power plant protein powder with flavor rich chocolate (available for purchase here CLICK!!)
Optional, just a liiiiiiiittle water
Toppings
Raw Cocoa nibs. (available for purchase here CLICK!!)
granola
Grated coconut
Organic chocolate cream (available for purchase here CLICK!!)
Banana

Gör såhär
Mixa frysta bananer och proteinpulver i en stark mixer eller matberedare. Vi vill helst inte använda någon vätska då vi vill att smoothien ska bli tjock så att den går att äta med sked. Fryst banan blir som glass när den mixas utan vätska och helt fantastiskt gott! Om din mixer inte klarar att mixa bananen slät så tillsätt lite lite vatten eller växtbaserad mjölk så att din mixer får runt det. Men desto mer vätska desto lösare blir smoothien.


Do this
Mix frozen bananas and protein powder in a strong mixer or food processor. We prefer not to use any liquid when we want the smoothie to become thick so it can be eaten with a spoon. The frozen banana becomes like ice cream when it is mixed without liquid and turns out absolutely amazing! If your mixer fails to mix the banana smoothly, add a little bit of water or plant based milk so that your mixer gets it around. But the more liquid you add it will become less thick.

Nu är det dags för toppings! Det är helt valfritt vad man vill ha på men jag valde att toppa med mer choklad, banan, granola och kokos. Ni bara måste testa chokladkrämen, ingredienserna är kokosocker,  fettreducerad kakao, solrosolja och kakaosmör så den innehåller alltså inga konstigheter utan går faktiskt fint att äta till frukosten, hihi. MUMS!


Now it’s time for toppings! It’s quite optional what you want, but I chose to spice up with more chocolate, banana, granola and coconut.
You just have to try the chocolate cream, the ingredients are coconut sugar, fat-reduced cocoa, sunflower oil and cocoa butter so it does not contain any weird stuff and it actually goes well to eat for breakfast, hihi. YUM!

  1. Sabina skriver:

    Men alltså mums vad gott det där ser ut! Det måste jag definitivt prova när jag får tillfälle till det! ❤️

  2. Sophia skriver:

    Åh det ser super gott ut ska testa en dag

  3. Amanda skriver:

    Ser fantastiskt gott ut! 🙂 Men seriöst, priset på proteinpulvret? *vill göra en förskräckt emoji) haha! Säkert jättegott men tyvärr lite för dyrt!

  4. Jonna skriver:

    YEY!!! Tack för tipset, beställer direkt<3

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Information om hur vi använder dina personuppgifter och om dina rättigheter finns på vår hemsida

LOADING..