Jag vet att det har varit mycket rumpträning med gummiband på bloggen på senaste. Men för tillfället så är det faktiskt det jag tränar mest, alltså typ 2 gånger i veckan av mina 3 pass jag brukar köra… hehe! Jag har ju tidigare haft betydligt större lår och rumpa när jag tränade tyngre och oftare. Men numera tycker jag faktiskt att det är roligare att träna med lätta vikter eller gummiband och göra fler reps + att jag inte känner att jag varken har tid eller lust att lägga ner den tiden på träningen och kosten som jag gjorde under tiden jag gick på gymnasiet. Dessutom gillar jag min mindre rumpa lika mycket som när den var större, den fungerar ju perfekt till att sitta på och den passar bra i jeans så det är bra. 😉 Mina 7-14 pass i veckan har nu blivit 3-4 pass i veckan och min strikta kost och kaloriräkning har blivit att jag äter vad jag vill när jag vill. Alltså vissa dagar äter jag mer och andra mindre beroende på vad min kropp känner för + att jag äter myyyyycket mer ”onyttigheter”. Dvs, godis, choklad eller glass. hehe, MUMS!

Livet går upp och ner och man förändras. Men just nu så är jag väldigt tillfreds med att jag har dragit ner på träningen och inte lägger särskilt fokus på kosten. Missuppfatta mig inte, jag mådde jättebra när jag tränade 2 gånger per dag och åt strikt. Men för att lyckas med det så behövde jag planera min vardag kring min träning. I dagsläget planerar jag min träning efter min vardag och det gör att jag kan slappna av på ett annat sätt och jag mår väldigt bra av det. Även om jag inte anser att jag var sjuk när jag tränade som jag gjorde förut så skulle jag ändå vilja säga att jag mår bättre och är ännu mer välmående när jag inte tänker så mycket. Jag har inte som mål att gå upp eller ner i vikt eller att få en stor rumpa eller mindre midja. Jag tränar det jag tycker är kul och det jag känner för. Jag tränar för att träningen ger mig energi och jag blir glad av det. Finns det någon bättre känsla än när man precis har rivit av ett svettigt pass på gymmet och man åker hem och känner att man har utmanat sig själv och låtit kroppen jobba lite? Träning gör mig glad och jag tränar för att jag vill känna mig vardagsstark. Jag vill kunna bära mina kassar från Ica själv, jag vill orka springa till bussen och mellan möten när jag har brottom, jag vill hålla mig frisk helt enkelt och känna att jag klarar mig själv!

Det bästa är att det känns så skönt att jag kom ur det där med att räkna kalorier, för när jag började med när jag var 12 år och fick ätstörningar så var det väldigt svårt att komma bort från det tänket även när jag blev frisk. Men nu har jag inte räknat på 2 år och ska jag vara helt ärlig så vet jag inte ens hur mycket jag äter numera. Jag vet bara att jag varken går upp eller ner i vikt, min kropp är i balans och jag mår bra. Fasen så härligt!!

Nu blev det mycket snack och jag som bara tänkte dela ett träningspass som jag körde här om dagen! Det kommer här nedan. 🙂

Övning 1: Knäböj med gummiband
20 reps x 4 set

Övning 2: Clam shell med gummiband
20 reps per bed x 4 set

Övning 3: Höftlyft med abduktion
20 reps x 4 set

Övning 4: Kick-backs med gummiband
20 reps per ben x 4 set

Övning 5: Utfall snett bakåt med kettlebell
24 reps x 4 set

  1. Älskar när du delar pass!! Vore superkul med ett ”inner-core” pass, alltså inte bara mage utan de inre musklerna 🙂 bara en förfrågan! Hejja dig som inspirerar till sund livsstil! ☺️

    1. Vad kul att höra! Och tusentack för att du berättar vad du vill se här i bloggen. Jag ska självklart göra ett pass för de inre magmusklerna här på bloggen. Stor kram <3

  2. Gillar verkligen när du delar dina pass med GIF-bilder, ger så mycket inspiration till mina egna pass. Dela gärna dina andra pass också, för mig står inspirationen still när det gäller mage och rygg 😉

  3. Fina Ellen, mår så bra av att läsa dina inlägg & när du lägger upp bilder & storys på Instagram. Mår inte så bra i skolan & då är det skönt att få fly verkligheten en stund & vara med i din vardag❤️

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Information om hur vi använder dina personuppgifter och om dina rättigheter finns på vår hemsida

LOADING..