Nu har jag äntligen vaknat till och är på banan igen. Igår var jag helt slut på grund av tidsskillnaden. Men jag mår bättre idag och tänkte uppdatera ikapp lite med vad som skett i livet sen sist vi hördes!

Här står vi utanför terminal 5 på Arlanda och är redo att gå på planet mot Dubai. Jag tog på mig mina skönast mysbyxor och en stickadtröja för att sitta så bekvämt som möjligt, det var ändå en väldigt lång flygresa!

IMG_0jk134
Vi flög från Stockholm till Dubai vilket tog cirka 6 timmar. Sedan hade vi mellanlandning där i 4 timmar innan vi gick på planet mot Melbourne som tog ytterligare 13 timmar.

Vi bokade inte hotell i förväg utan tyckte att det kändes lite spännande att bara sätta  oss på planet och ta det som det kommer. Men med facit i handen så skulle vi inte gjort det med tanke på att vi var framme i Melbourne typ 12 på natten och alla hotell var fullbokade…  Vi gick till 5 olika hotell innan vi fick ett rum men då fick vi också ett jättefint rum på 30e våningen med utsikten som ni ser på bilderna ovan. Helt fantastisk med andra ord.

På morgonen ser utsikten ut såhär. Som ni ser så är det rätt molnigt och idag har det till och med regnat. Det är cirka 15-19 grader här så det är inte särskilt varmt heller. Men vi njuter av varenda sekund ändå

Beter pommes i melFunky-collage
Igår som var första dagen här var jag helt slut. Jag sov tills klockan var 12, gick ut på stan och åt frukost och sedan sov jag tills middag… Jag var såååå jetlaged! Så när jag vaknade (blev väckt) var det bara att ta på sig kläderna och gå ut för att leta reda på något bra ställe att äta middag på innan vi sov vidare.

Beter phesperommes i melFunky-collage
Vi hamnade på ett ställe som heter Grill’d där dem serverade dels vanliga hamburgare men också en helt vegansk cheese burgare med pommes. Så gott och så behövligt!!

1. J skriver:

Du måste testa grillad’s sötpotatispommes, levde på dem i två veckors tid när jag var i Aussie!!

2. Ellen skriver:

Detta ska bli otroligt roligt att följa! Kram! ❤

3. Sofia skriver:

Vilken lång resetid för er, men skönt att äntligen vara framme kan jag förstå Hoppas ni får en fantastisk vistelse där borta, kram

4. Sara skriver:

Åh så roligt att få följa er resa! Jag älskar att resa, aldrig varit i Australien, men när jag reser bokar jag heller aldrig hotell för det är bättre att kolla på plats. Ser fram emot alla dina uppdateringar!

5. Ronja skriver:

Ååååh ALL THE FEELS jag bodde i melbourne i ett år ungefär för några år sen, vill tillbaka <3

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Information om hur vi använder dina personuppgifter och om dina rättigheter finns på vår hemsida